קריירה מרשימה: שאול מופז – רמטכ"ל וחבר כנסת

שאול מופז הוא שם נרדף הן לתחום הצבאי והן למישור המדיני של ישראל. הקריירה שלו עוטרה בהישגים ותרומות רבות, מה שהופך אותו לאחת הדמויות המשפיעות ביותר במדינה. מהיותו הרמטכ"ל ה-16 של צה"ל ועד להיותו חבר כנסת בולט ושר בממשלת ישראל, המסע של מופז הוא מסע מעורר השראה.

מופז נולד ב-4 בנובמבר 1948 בטהרן שבאיראן, ומשפחתו עלתה לישראל כשהיה בן 9. משפחתו התיישבה בעיר אילת, שם עבד אביו כנגר ואמו כתופרת. כנער צעיר החדירו בו הוריו של מופז את חשיבות העבודה הקשה והנחישות. ערכים אלה עיצבו מאוחר יותר את הקריירה שלו בצבא ובפוליטיקה.

התעניינותו של מופז בצבא החלה בגיל צעיר. בתיכון התגייס לצה"ל במסגרת תוכנית הנוער "גדנ"ע". לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים בשנת 1966, התגייס לצה"ל כצנחן. מופז התקדם במהירות בסולם הדרגות ושימש בתפקידי מנהיגות שונים, בהם פיקוד על פלוגת צנחנים והפיכתו למפקד גדוד במלחמת יום הכיפורים ב-1973.

כישורי המנהיגות יוצאי הדופן של מופז לא נעלמו מעיניו, והוא קודם עד מהרה לדרגת אלוף משנה בשנת 1986. זו הייתה רק תחילתה של הקריירה הצבאית המפוארת שלו. בשנת 1993 מונה למפקד הראשון של אוגדת יהודה ושומרון בצה"ל, שם פיקח על נסיגת הכוחות הישראליים מבית לחם בהתאם להסכמי אוסלו.

בשנת 1998 מונה מופז לסגן הרמטכ"ל ולאחר מכן קודם לרמטכ"ל בשנת 2002, והיה לראשון שאינו יליד ישראל שמכהן בתפקיד זה. כרמטכ"ל מילא מופז תפקיד קריטי בפיקוח על פעולות צה"ל נגד ארגונים פלסטיניים מיליטנטיים והוביל מבצעים צבאיים גדולים כגון מבצע חומת מגן בשנת 2002 ומבצע גשם ראשון בשנת 2006.

לאחר פרישתו מהצבא בשנת 2005 הפנה מופז את תשומת לבו לפוליטיקה. הוא הצטרף למפלגת קדימה, שהקים ראש הממשלה דאז אריאל שרון, וזכה במושב בכנסת בבחירות 2006. בשנת 2008 מונה לשר התחבורה, ולאחר מכן כיהן כשר הביטחון בשנים 2012–2013.

כהונתו של מופז כפוליטיקאי התאפיינה במאמציו למצוא פתרון בדרכי שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא תמך בהתנתקות מרצועת עזה ופעל לפתרון שתי המדינות ודגל במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית.

במהלך כהונתו בכנסת מילא מופז גם תפקידי הנהגה שונים, בהם יו"ר קדימה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון. הוא היה ידוע בעמדותיו הפרגמטיות וביכולתו לעבוד מעבר לקווים מפלגתיים, מה שזיכה אותו בכבוד מצד פוליטיקאים משני צדי הקשת הפוליטית.

כיום מופז ממשיך לקחת חלק פעיל בפוליטיקה הישראלית, משמש כיועץ בכיר לראש הממשלה וכחבר בוועדת החוץ והביטחון. כמו כן, הוא מעורב באופן פעיל ביוזמות פילנתרופיות שונות, לקידום החינוך והקידום החברתי בישראל.

סיפורו של שאול מופז הוא סיפור מעורר השראה המדגיש את כוחן של נחישות ועבודה קשה. מנער צעיר שעלה לישראל עם משפחתו ועד הפיכתו לאיש צבא ופוליטיקאי מוערך, מסעו של מופז הוא עדות למחויבותו הבלתי מעורערת לארצו ולעמו. הוא הטביע חותם בל יימחה בנוף הצבאי והפוליטי של ישראל, ותרומתו תמשיך לעצב את עתידה של המדינה לדורות הבאים.

כתבות נוספות

חשיבות התזונה לתוחלת חיים ארוכה ומספקת

חשיבות התזונה לתוחלת חיים ארוכה ומספקת

↑